Ta saken i egna händer

Vet inte om folk i min omgivning alltid skulle hålla med men jag tycker att mamma och pappa gjorde ett ganska hyffsat jobb med mig ändå. En stabil och trevlig uppväxt som i slutändan, utan att låta allt för självgod, resulterade i en relativt normal människa. Något som, vad jag kan minnas, lämnades vind för våg var dock det här med blommor & bin. Jag vet inte hur mamma Yvonne & pappa Janne gjorde men med tanke på hur novis Kalle verkar vara så tippar jag på att de inte ens har snuddat vid ämnet. Vid en ålder kring 24 kände vi plötsligt båda två att det var dags att ta reda på vad alla snackar om. Vad är det som är så spännande. Så kul. Så underbart. Ja, det var dags för en ny utflykt. Anledningen till denna långa väntan är väl att varken jag eller Kalle tycker att det verkar va så speciellt egentligen. Däremot har vi båda fått lära oss att man alltid ska ha ett öppet sinne och vara mottaglig för nya saker.



Visst, den är fin på många sätt men...nej, det känns inte i hela kroppen.



Bin i massor. Inget här heller. Inget pirr. Ingen gåshud. Ingeting speciellt. Inte fick vi någon skyddsdräkt heller så det enda vi tog med oss var sveda och utslag.


Ni får nu tycka vad ni vill. Kanske är det mig det är fel på. Kanske var det bara den konstiga fösta gången som alla pratar om. Kanske är roligare om man är ett gäng. Kanske man skulle, trots att det hade känts väldigt dumt, tagit steget och varit naken. Kanske ska detta ämne helt enkelt inte utforskas tillsammans med Kalle. Ja, jag vet inte. Visst, vi hade en bra dag tillsammans på alla sätt och vis men det är inget jag kommer fortsätta med., sätta mig in i eller på något vis studera vidare. Ja, hur detta kan få folk att sträcka sig efter en cigg kan jag helt enkelt inte förstå.

Jag vill däremot passa på att tacka mamma och pappa. Jag vill tacka er för eran lilla miss i min uppfostran. Fan i den åldern som anses normal för detta samtal så vill man väl inte hålla på med sådana här saker. Själv sprang jag nog mest runt och tänkte på tjejer, och tack vare er miss så kunde jag ju vara ute och härja lite längre på kvällarna. Så...tack så mycket.

Och för er som trillade dit så kan jag väl bara säga att ni behöver inte skämmas. Det är ju tydligen något helt normalt som, även om jag har svårt att förstå varför, nästan alla håller på med på fritiden. Klandra inte era föräldrar för att de gjorde vad de trodde var rätt. Man kan dock fråga sig huruvida det är lämpligt av föräldrar att påverka unga människor i deras val av hobby i en ålder då man är så lättpåverkad.

Vissa säger sig bli hungriga efteråt och det är väl kanske det enda jag och Kalle var beredda att hålla med om efter att ha traskat runt i massa kinesiska odlingar hela dagen. Drog därför vidare till te- och jordgubbsplantagen. Tack vare denna avslutning på dagen så måste jag säga att vi hade en rätt bra dag i Cameron Highlands trots allt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0