This is how we roll

Som jag tidigare skrev så lever jag och håller till i New Zealand, vackra New Zealand. Resan hit var bökigare än jag hade räknat med. Jag hade bokat ett morgonflyg som skulle ta mig hit från Australien 06:35. Budgeten är stram och måste hållas stenhårt så för att spara in på taxipengar så åkte jag istället ut till flygplatsen med tåg klockan 22:00 dagen innan. Tack vare böcker och två nya Café tidningar (Tack Malin) så lyckades jag hålla mig uppe hela natten utan problem. När morgonen väl kom så började jag röra mig bort mot gate området för att checka in mitt bagage. Tittade till listan för att se vilken gate jag skulle till och blev förbluffad när jag såg att dagens första plan skulle lyfta klockan 07:00. Någon hade gjort ett stort misstag och glömt bort min avgång. Kollade mig runt efter personal för att påpeka deras misstag men insåg att jag var ganska ensam på flygplatsen 04:30 på morgonen. En trött tanke slog mig plötsligt. Kan det ha varit jag som gjort fel. Nej. Skulle väl ändå vara helt otroligt. Ja, du sitter säkert nickanda framför burken nu och håller med om hur befängt det låter. För att bevisa för mig själv att detta var en absurd tanke så loggade jag ändå in på min mail för att kolla biljetten. Hittade tillslut det mail jag sökte men någon hade varit in och ändrat i texten. Det som tidigare var en bokningsbekräftelse hade ändrats till ett gratulationskort. Grattis Jens, Du har just vunnit 14 nya timmar på Sydney Airport. Motivering: För ett utomordentligt arbete och engagemang i att föra det idiotiska tänket vidare in i framtiden. Personen i fråga har under den senaste veckan haft en biljett bokad och har i sann idiotisk anda valt att helt ignorera den text som tydligt beskriver vilken tid dennes plan avgår. En sällan tidigare skådad ignorans har visats upp och därför tilldelas detta år Jens Otto Roland Gregor priset, Tombollen. Ett A och ett P kan då ibland ställa till ens liv mer än vad man kan tro vid första anblicken. Byter man ut A:et i AM till ett P istället och sätter det bakom en tidsangivelse så innebär det en ganska stor förändring av läget. Jag kan dock ärligt säga att jag hade en ganska trivsam dag på flygplatsen. Samma lässvårighet som hade resulterat i detta misstag hade även sett till att jag hade 90% kvar av min nya bok trots en natts sträckläsning. Nu är jag ändå här och har det helt fantastiskt. Livet rullar på skulle jag vilja säga. Både bildligt och bokstavligt talat. Vi lever numera i en campervan. En härlig buss med allt från vanliga bilfunktioner såsom förarsäte och avgasrör till kök, sovrum & handuks tork. Den har den senaste veckan tagit oss runt i detta fantastiska kulliga landskap som inte går annat än att älska. Veckan börjar dock lida mot sitt slut och vi har nu tänkt ta en paus från billivet för att prova på farmarlivet. Får vi bara tag på en farm som vill ta emot tre svenska gossar för lite arbete så är det det som kommer gälla för en tid framöver. Hur det går får vi se. Även om det i slutändan är farmägaren som bestämmer vilka som skall få komma så har även vi våra små krav/önskemål. Vad det gäller önskemålen så ser Kalle gärna att det finns tillgång till en fyrhjuling eller en cross att leka med. Själv så skulle jag tycka att det vore trevligt om det fanns en häst att ta med på en eftermiddagstur upp på någon av alla dessa kullar. Kraven står Pelle för. Det ska finnas en tonårsdotter. Vem som får vad den vill får tiden utvisa och det är något jag får återkomma till senare.

Nä, nu ropar Pelle något från köket så det är bäst jag går och kollar vad han vill. Hoppas ni har det fint där hemma och god fortsättning på er.



Pelle står i köket och donar med frukosten. I bakgrunden kan man skymta vårt vardagsrum och lite av föraravdelningen.



En av fördelarna med att inte ha något körkort. Det enda jag behöver ansvara för är att bältet är på och att ölen ligger på kylning.



Ett land där man kan be om pisspaus både för fysisk och visuell njutnings skull.


Kommentarer
Postat av: Malin

For att fora det idiotiska tanket vidare hahaha... Som vanligt sa skrattar jag ihjal mig at dina inlagg.. nar du val skriver nat! men jag forstar dig, det finns andra saker att hitta o titta pa:) Alska NZ!

2009-01-10 @ 09:21:40
Postat av: hogge

Min son du har aldrig varit i Brazzaville i mörkasta afrika där kan man snacka om problem va rädd om er

2009-01-10 @ 19:11:15
Postat av: Mijah

Va rolig du är =)

2009-01-11 @ 17:16:37
Postat av: Märy

Lövely..just lövely...:)

2009-01-12 @ 12:48:09
URL: http://husbloggarn.blogspot.com
Postat av: liisa

AHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAH skjut mig!!!

fy fan vad roligt!!!

2009-01-12 @ 21:21:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0