I'm a golden god

Under våran vistelse i Kuala Lumpur så hände något som vi absolut inte hade räknat med när vi planerade denna resa - vi såg världens alla indier. De är ett gäng kan jag lova och som av en händelse så råkade alla gå förbi vårat rum en kväll.






Vart skulle då alla dessa, geografiskt sett vilsna, indier? Jo, de tog en långpromenad i samlad trupp till Batu Caves för att fira en årlig hinduisk tradition. Ett mäktigt tempel där ett helt folk alltså skulle få plats. Resan avslutades med att bestiga de 272 trappstegen som leder till templet inne i en stor grotta.



Jag hade som av en slump redan gjort denna vandring bara timmarna innan och kunde därför med stor säkerthet stå på vår balkong och peka ut vägen mot gud. Inte alla som har gjort det inte. Ledsagat ett folk i en religiös vandring. Och jag gjorde dessutom detta med en kall öl i ena handen. Sug på den du Mr. All Mighty


Kommentarer
Postat av: Malin

Otroligt mäktigt, vilken bild på den gregorianska guden, tar liksom andan ur en! Och den där stora prydnadssaken i bakgrunden var också fin. Även om jag är mer för silver.

2009-02-20 @ 12:39:50
URL: http://justaboutanydaynow.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0