Liveaboard

Som jag skrev senast så hade vi dykning på schemat framöver. Jag, Kalle och vår kära vän Emma drog iväg på en båt i 4 dagar och hade det riktigt gott. 14 dyk blev det totalt och vi har dykt på olika ställen mellan Similanöarna utanför Kao Lak till en divesite strax utanför Burma. Dykningen var riktigt bra över lag och ingen av oss ville kliva av båten när vi kom tillbaka till fastlandet. Det var däremot inte bara dykningen som var bra. Maten var så god att jag trodde de sista dyken skulle göras med flytväst istället för det viktbälte som jag tilldelades första dagen. När vi inte snorklade eller dök så skjutsade de in oss till olika små paradisöar i området eller så lät de oss ha lite hopp & lek tid från båten.


Gänget samlat



Kalle & Jag



Lite undervattensakrobatik utfört av Emma och mig



Elephant Head Rocks är mitt livs favorit vad det gäller divesites. Ett gäng sköna dive throught och en riktigt skön undervattensmiljö.



Hmm...hur högt kan det vara?3 våningar...



...håll koll på falltiden så räknar vi ut det sen, heyy!
 


Titta, vi har också snö! Tyvärr så bränns våran...



...tur att vi kan ta ett svalkande (35 grader) bad efteråt. Hur har ni det där hemma föresten?



Tog en liten klättringstur. Helt ok utsikt när man kommer upp en bit.



Har aldrig riktigt lärt mig det där med att stå på händer. Däremot så har jag en förmåga att jobba bättre under press så varför inte börja öva här. En klippkant 100 m.ö.h



Honeymoon Bay tror jag stället hette. Det var något med atmosfären. 



Sisten i luktar skit. Ja, alltså han gör det. Det är ingen lek. Det är så på riktigt.



Dags att dra tillbaka till båten. Käka lunchbuffé och dyka lite.



Mot nya äventyr.



Kommentarer
Postat av: Märy

oj, vad tråkigt ni ser ut att ha det..gäsp Inga vackra miljöer alls.



Härligt att ni råkade på Hinken nu med - vi gjorde tydligen "misstaget" att dela på en hink istället för att ta varsin men med tanke på att jag ser konsekvenserna kanske det var lika bra.



Var har Pelle tagit vägen förresten?



Här hemma snöar det..som vanligt numera. Men det är gnistrande snö och sol så det är pretty härligt ändå. Blir Skridsko-match (eh..hockey?) på lördag med tillhörande After-skridsko (Jäger såklart). Får se om vi minns hur du lärde oss överstegen (fyllestegen?).



Fortsätt njut av er underbara semester! :)

2009-03-02 @ 10:02:18
URL: http://husbloggarn.blogspto.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0