Livet är grymt, sa bonden. Grymt grymt, sa grisen Jens

Igår var jag ute och åkte igen. En lång tur blev det och det var ganska tråkigt utan sällskap. Det är väl bara att vänja sig, man får lära sig att ha kul på egen hand, som flickan sa. Extra tråkigt var det efter att ha firat "Enmansfestival" dagen innan. De giriga Kambodjanerna märkte såklart att jag hade festival och försökte sälja ny öl till mig hela tiden. Jag behöll dock lugnet och drack på i sakta mak och svarade bara likt pigan som vaknade upp under kon; "- En i taget grabbar". Det blev ändå ganska många öl tillslut och själv vaknade jag upp som det vrak jag förtjänade att vara dagen efter. Tittade på klockan och insåg att min buss skulle gå om 10 minuter. Jag flög upp ur sängen, slet ihop min packning och la mina småfulla ben på ryggen. Jag hann precis fram till hållplatsen och klev på samma sekund som det var dags för bussen att åka. När jag väl hade satt mig ner kändes det som jag skulle kräkas av bakfylla och utmattning. "Enmansfestival" visade sig dock vara riktigt kul och i slutändan var det lätt värt både illamående och försovning, det löser sig ju, som kärringen sa när hon sket i poolen. Tyvärr hann jag aldrig få något svar på hur många öl som var min maxgräns. Baren var tyvärr tvungen att stänga när jag började bli lite varm i kläderna, men jag säger som läkaren, det var roligt så länge det varade. Hur som helst så åkte jag till en liten rackarns by för att möta upp en kompis som vi träffade i början av resan. Det var himla skoj att träffa honom igen och visst var det en charmig håla han hade hittat. Absolut inte det största  stället hittills på resan men även det lilla kan vara spännande, som Michael Jackson sa. Nu ska jag tillsammans med mitt sällskap chilla här några dagar. Det är väldigt lugnt och skönt och naturen är fin så det kanske blir lite trekking framöver. På kvällarna spelar vi mest poker med några locals. Jag försöker fuska till mig lite mer respengar och hittills går det bra, gäller bara att vara Flink i fingrarna och Quick i skallen.





Tjoo tjoo...next stop for the partytrain...Lullaby Land!Lullaby Land next!


 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Fem toast av fem möjliga

2009-03-26 @ 18:43:43
Postat av: Märy

Alla barnen äter Soppa utom Jens,

han äter sin mammas....

2009-03-27 @ 09:16:52
URL: http://husbloggarn.blogspot.com
Postat av: Joel

Hehehe.. Hur länge har du sparat och väntat för att få använda dig av alla dessa ordvitsar??

2009-03-31 @ 22:52:32
URL: http://kilodeltaone.grubblar.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0